افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

بین فاکتور های تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عایله مندی، خواروبار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیات دولت نیز برسد.

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

آفتاب نیوز :

اسفند سال گذشته بیش از 20 جلسه با ساعت های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد 1403 برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران 35 درصد و سایر سطوح 22 درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از 537 هزار تومان به 716.600 تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از 1.1 میلیون تومان به 1.4 میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر 900 هزار تومان حق تاهل 500 هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رییس جمهور مبنی بر تامین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد 1403 محتمل است و این عدد حدود 30 درصد برآورد می شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتور های تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عایله مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیات دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیات دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود"، کلیک کنید.