ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسراییل می پیوندد

به گزارش فطر نیوز، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی گفت: آنکارا تصمیم گرفت که به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسراییل در دیوان بین المللی دادگستری بپیوندد.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: ایجاد دولت فلسطینی و راه حل 2دولتی، 2 امر اساسی هستند و در دیدار با سران کشورهای غربی بر آن ها تاکید کردیم. برخی کشورهای غربی اکنون اعتراف می کنند که راه حل 2دولتی امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش فطر نیوز، وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: اسراییل به جنایت های خود علیه مردم فلسطین ادامه می دهد و جامعه بین المللی باید این جنایت ها را متوقف کند. در غزه تنها فلسطینی ها نمی میرند بلکه تمام انسانیت می مرد.

فیدان همچنین گفت که کشورش کوچ اجباری مردم فلسطین را نمی پذیرد.

آفریقای جنوبی 29 دسامبر 2023 شکایتی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری ارایه کرد، این دادگاه 26 ژانویه 2024 به رژیم صهیونیستی دستور داد تدابیری را برای جلوگیری از وقوع کشتار جمعی فلسطینی ها و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه اتخاذ کند.

همچنین این دادگاه رژیم صهیونیستی را به ارایه گزارشی درباره نحوه اجرای این دستورات ظرف یک ماه از صدور حکم ملزم کرد.

دیوان بین المللی دادگستری پیشتر اعلام کرد آفریقای جنوبی درخواست فوری را برای تعیین اقدامات پیشگیرانه بیشتر و اصلاح حکم 26 ژانویه 2024 دادگاه و نیز حکم بعدی آن در تاریخ 16 فوریه گذشته در ارتباط با شکایت مطرح شده علیه رژیم صهیونیستی در خصوص اجرای توافقنامه ممنوعیت و مجازات کشتار جمعی در نوار غزه ارایه کرد.

طبق اعلام این دادگاه، آفریقای جنوبی در درخواست جدید خود اعلام کرد با توجه به اتفاقات جدید و تغییرات ایجاد شده در شرایط موجود در غزه به ویژه قحطی گسترش یافته در آنجا مجبور به بازگشت به دادگاه شده است.4

310310

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسراییل می پیوندد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسراییل می پیوندد"، کلیک کنید.